لذت آشپزی

لذت آشپزی

دستور پخت ٬ غذاهای سنتی٬ پخت کیک وشیرینی٬ انواع ژله٬ دسر٬ غذاهای مدرن
لذت آشپزی

لذت آشپزی

دستور پخت ٬ غذاهای سنتی٬ پخت کیک وشیرینی٬ انواع ژله٬ دسر٬ غذاهای مدرن

قیمه نثار کاری از زهرا خانم(مامان ثنا)

برنج سفید دم میکنیم
برنج زعفرونی درست میکنیم
خلال پسته،خلال بادوم،زرشک رو جداگانه با کره تف میدیم
همچنین خلال پوست پرتغال یا نارنج تلخی گرفته رو
گوشت رو با پیاز داغ،ادویه و رب تف میدیم آب زیاد نمیریزیم نیم پز که شد نصف خلال هارو میریزیم توش
بعد هم برنج سفید رو میکشیم و با مخلفات تزیین میکنیم

دستور پخت کیک کاری از خانم لیلا محمدی

ارد ۲۰۰گرم
پودر قهوه ۲۵گرم
بکین پودریه قاشق چ خ
شکر۱۵۰گرم
شکلات اب شده۱۵۰گرم
تخم مرغ۲تا
روغن نصف لیوان
شیر ۱لیوان اردو پودر قهوه و بکین باهم الک میکنیم بهد شکر و شکلات بهش اضافه میکنی بعد تخم مرغ و روغنو با هم هم میزنیم بعد شیرو بهش اضافه میکنیم بعد به موادمون اضافه میکنیم و با قاشق درحدی که باهم قاطی بشه هم میزنیم
بعد میریزیم تو قالب 
به مدت ۲۰ دقیقه تو فر میزاریم ۲۰۰درجه سانتی گراد

خورشت قلیه ماهی

پیاز تفت دادم سیرم له کردم اضافه کردم سبزی گشنیز وشنبلیله رو سرخ کردم ریختم داخل پیازوسیر نمک فلفل قرمز زردچوبه زدم بعداب اضافه کردم گذاشتم کمی پخت بعد تمر هندی با اب جوش کمی نرم کردم از صافی رد کردم ریختم توخورشت تن ماهی اضافه کردم گذاشتم جا بیفته.

خورشت قلیه ماهی کاری از ربابه خانم

پیاز تفت دادم سیرم له کردم اضافه کردم سبزی گشنیز وشنبلیله رو سرخ کردم ریختم داخل پیازوسیر نمک فلفل قرمز زردچوبه زدم بعداب اضافه کردم گذاشتم کمی پخت بعد تمر هندی با اب جوش کمی نرم کردم از صافی رد کردم ریختم توخورشت تن ماهی اضافه کردم گذاشتم جا بیفته.

خورشت فسنجون کاری از نینای عزیز

مواد لازم برای فسنجون
گردو
گوشت مرغ سینه
پیاز کوچیک
رب انار
قند
نمک وفلفه وزرد چوبه
طرزتهیه:
ابتدا پیاز رو نده کرده گوشت را با ادویه تفت داده وسپس گردو آسیاب شده رو اضافه می کنیم و سپس رب انار رو هم داخلش اضافه می کنیم و کمی نمک بعد اجازه می دهیم پخته شود سپس گوشت مرغ رو ریش می کنیم.رنگ رب رو چک می کنیم قند رو اضافه می کنیم درجه رو کم می کنیم ملایم پخته شود درضمن اب سرد یا حتی یخ اضافه می کنیم بهش شوک وارد بشه روغن گردو دربیاد .
نکته :حواسمون باشه ته نگیره.
مزش سلیقه ای هستش برای ترش شدن رب و برای شیرین شدن قند اضافه می کنیم یا ملس ترکیبی از هردو.
من داخلش جز مرغ گوشت چرخ کرده قل قلی ریختم.
نوش جان.

خورشت کدو بادمجان کار از نینای عزیز

مواد لازم برای خورشت کدو و بادمجان
کدو نیم کیلو
بادمجان نیم کیلو
رب
گوجه سبز مقداری 
گوشت مرغ یا چرخ کرده به صورت قل قلی
ادویه نمک و فلفل
یک عدد پیاز متوسط
طرز تهیه 
ابتداکدو و بادمجان رو پوس می کنیم می شوریم خشک می کنیم.
جدا سرخ می کنیم.
داخل یه قابلمه پیاز رو تفت می دهیم به همراه ادویه گوشت اضافه می کنیم و بعد چند دقیقه رب میزنیم.
یه طرف قابلمه کدو وطرف دیگه بادمجون رو قرار میدیم.
نکته گوجه سبز رو فقط رو کدو بریز یم که خوش طعم تر میشه.
یدونه گوجه هم حلقه حلقه کنید .
بعد جا افتادن قابل سرو 
نوش جان
نکته:به جای گوجه سبز از غوره هم میشه استفاده کرد.

پخت شیرینی کاری از نینا خانم

خمیر تارتش همون خمیر ساده است (خمیر نون شیرمال)که اندازه نارنگی خمیرو برداشتم گذاشتم قالب یه ربع گزاشتم استراحت کنه بعد روشو با زرده تخم مرغ رومال کردم بعد یه ق چ مخلوط شیرعسلی با خامه ریختم در آخر هم روشونو مغز پسته و بادوم ریختم به مدت نیم ساعت با درجه حرارت 180

پخت شیرینی کاری از نینا خانم

خمیر تارتش همون خمیر ساده است (خمیر نون شیرمال)که اندازه نارنگی خمیرو برداشتم گذاشتم قالب یه ربع گزاشتم استراحت کنه بعد روشو با زرده تخم مرغ رومال کردم بعد یه ق چ مخلوط شیرعسلی با خامه ریختم در آخر هم روشونو مغز پسته و بادوم ریختم به مدت نیم ساعت با درجه حرارت 180

دستور پخت کله جوش کار راضیه خانم

مواد لازم کله جوش برای چهار نفر. پیاز یک عدد متوسط. آرد یک قاشق غذا خوری. ادویه نمک، فلفل، زرد چوبه، سبزیجات معطر به مقدار لازم. ماست و کشک به مقدار لازم. کمی هم برنج. اول روغن رو داغ میکنیم بعد پیاز رو تفت میدیم و آرد رو اضافه میکنیم سرخش میکنیم بعد اودیه ها رو اضافه میکنیم بعد ماست و کشک رو اضافه میکنیم و هم میزنیم بعد آب سرد اضافه میکنیم یه جوش که خورد مقداری برنج اضافه میکنیم زیر شعله رو کم میکنیم تا برنجا پخته شن اکنون کله جوش آماده سرو هست نوش جونتون

دستور پخت سبزی پلو با ماهی کاری از منتخب عزیز

سبزی پلو ماهی 
ماهی قزل آلا رو از شب قبل داخل زعفران ونمک فلفل و زرد چوبه و ومقداری آبلیمو و پیاز و فلفل و سیر خرد شده قرار می دهیم .
برای سرخ کردن هم روی ماهی ها مجددا مقداری نمک و فلفل و آبلیمو می زنیم بعد قسمتی از ماهی را که پوست ندارد را روی آرد سوخاری که در ظرف ریخته ایم قرار میدهیم وسپس درون تابه در روغن سرخ میکنیم درهین سرخ شدن ماهی حرارت باعث میشود که با قاشق به راحتی پوست ماهی کنده شود .بعد طرف دیگر ماهی را سرخ میکنیم .
برنج هم بعد از کمی جوشیدن سبزی ومقداری زرد چوبه اضافه میکنیم .سپس برنج را آبکش کرده و دم می گذاریم .